1897: Skibet blev bygget i 1897 hos A, Dubigeon i Nantes, Frankrig til rederietCie. Nationale d'Armement i Le Havre Frankrig. Det blev døbt "Alice".
1902: Skibet solgtes til Cie. Havraise de Navigation ( E. Corblet 6 Cie) Le Havre.
1904: Barken blev omdøbt til "Marie Magdalene".
1910: Skibet mistede rigningen d. 9. juni i dårligt vejr, det lykkedes d. 5. juli at komme ind til Montevideo, Uruguay ved hjælp af nødrig. Barken var på rejse fra Santa Rosalia, Baja California i Mexoco til Saint Nazaire i Frankrig med en last svovlkiks. Det blev kondemneret i oktober og nedrigget til lægter.
!916: Oprigget til bark igen og omdøbt til "Mariota". Senere i 1916 solgtes det til A/S Stjernen ( Herman Jacobsen & Co,) i Sarpsborg, Norge og omdøbt til "Syvstjerne".
1919: Barken blev solgt til A/S Transatlantic (J.J. Larsen) i Odense og omdøbt til "Albert Høeg".
1920: Skibet forliste d. 14. februar udfor Måkholmen i Sverige da hun var på rejse fra Savannah, Georgia, USA til Nyborg med en last oliekager. Hele besætningen på nær 2 mand omkom. Kaptajn Morten Jensen Lauridsen og 1. styrmand Niels Hansen Jessen fra Fanø omkom begge. Begge er begravet på kirkegården i Nordby, Fanø.
Kilde: Jørgen Marcussen