Nu kom en periode med hurtig skiftende ejere, og indsættelse af nye dampfærger.
Læs mere Skiftende ejereMateriellet var i dårlig stand og måtte hovedrepareres eller udskiftes og sejlrenden snarest oprenses. Postvæsenet indførte en del forbedringer især med hensyn til overførslen af biler. Der blev anskaffet en motorfærge M/F "Fanø" , 138 brt. (1926) der kunne overføre ca. 500 passagerer og 9 biler, og i 1931 indsatte man motorfærgen M/F "Nordby", 144 brt. Der kunne overføre 500 passagerer og 16 biler (1931). I 1926 blev det nuværende færgeleje etableret med nye bygninger ved den nedlagte fiskerihavn nr. 2, som herefter blev kaldt for Færgehavnen.
Man anlagde færgelejer med broklapper til regulering efter tidevandets højde.
Læs mere To nye færger indsættesVi har i mange år ikke har haft de store vanskeligheder med is imellem Fanø og Esbjerg, og det er sjældent at færgen ikke har kunnet sejle.
Sådan har det ikke altid været.
Læs mere IstransportNy færge M/F "Nordby". Færgeriet udvidede i juli 1931 sin flåde med en ny færge "Nordby", der kan tage 14 biler og ca. 500 passagerer. Færgen "Fanø" har kun plads til 8 biler.
Læs mere Færgen "Nordby" indsættes i 1931Færgeriet kan fejre 25. års jubilæum under postvæsenet, og i 1955 måtte der nyt færgeleje til i Nordny.
Læs mere Færgeriet i 1945 - 1962